دانشجویان خارجی دانشگاه رازی بدون مشکل به کشورشان بازگشتند

 

 

ایسنا/کرمانشاه مدیر دفترهمکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه رازی گفت: با همکاری وزارت علوم برای دانشجویان خارجی این دانشگاه مجوز خروج صادر کردیم و بدون هیچ مشکلی و در سلامت کامل به کشورشان بازگشتند.

دکتر هادی حجاریان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه از یک هفته پیش مقدمات بازگشت این دانشجویان به کشورشان را فراهم کردیم.

وی اضافه کرد: برای همه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه رازی با همکاری وزارت علوم مجوز خروج صادر کردیم تا بتوانند به کشورشان بازگردند.

 مدیردفتر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه رازی بابیان اینکه بیشتر دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه رازی از کشور عراق هستند، تصریح کرد: هرچند با شیوع کرونا، عراق برخی از مرزهای خود را با کشور ما بسته بود، اما ممانعتی برای بازگشت این دانشجویان به کشورشان در مرزها وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: پیش از آنکه این دانشجویان به کشورشان بازگردند، از همه آنها تست گرفتیم و خوشبختانه هیچکدام از آنها به کرونا مبتلا نشده بودند.

دکتر حجاریان یادآورشد: اکنون هم با دانشجویانی که به کشورشان بازگشته‌اند در ارتباط هستیم و آنطور که به ما گزارش کرده‌اند، همه آنها در سلامت هستند.

وی اضافه کرد: تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا به این دانشجویان اندیشیده شده و بلوک خوابگاهی که در آن  مستقر هستند را بصورت مرتب ضدعفونی می‌کنیم.